• International Van of the Year 2017 nu bij de Volkswagen Bedrijfswagens dealers
  • Vier carrosserievarianten, drie lengteversies, drie hoogtevarianten
  • Ontwikkeld door en voor vakmannen in alle branches
  • 8-Traps automaat met voor-, achter- en 4MOTION vierwielaandrijving
  • Compleet nieuw design, lage luchtweerstandswaarde van 0,33
  • Nieuwe EU6 dieselmotoren, specifiek ontwikkeld voor bedrijfswagentoepassingen
  • Nieuwe Crafter biedt het summum aan comfort, efficiency en technologie
  • Geproduceerd in gloednieuwe Volkswagen-fabriek
  • Leverbaar vanaf 21.950 euro*


De nieuwe Volkswagen Crafter staat vanaf vandaag bij de Volkswagen Bedrijfswagens dealer. De nieuwste grote besteller van Volkswagen is ontwikkeld op basis van specifieke wensen van vakmannen uit uiteenlopende branches, waaronder de bouw-, logistiek- en service- en installatiesector. Nog vóór hij bij de dealer stond, werd de Crafter al beloond met de prestigieuze titel ‘International Van of the Year 2017’. Sterke punten van de nieuwe Crafter zijn met name zijn grote deuren voor optimaal in- en uitladen, het rij-, zit- en werkcomfort in de cabine, de uitstekende wendbaarheid in de stad en tal van assistentiesystemen die de veiligheid en het comfort op een ongekend hoog niveau brengen. Prijzen van de Volkswagen Crafter beginnen bij 21.950 euro*.


De nieuwe Volkswagen Crafter is ontwikkeld door vakmensen voor vakmensen. In de ontwikkelingsfase hebben de engineers van Volkswagen veel gebruikers van grote bedrijfswagens bij hun dagelijkse werkzaamheden vergezeld. Zo kregen ze een duidelijk beeld van de wensen en eisen van professionals in de praktijk, waardoor de nieuwe Crafter bij uitstek geschikt is te maken voor de specifieke toepassingen die in de verschillende branches vereist zijn. Het chassis van de Crafter is om te bouwen naar de ideale bedrijfswagen op maat. Dankzij de uitgebreide keuze uit verschillende laadvermogens, vier carrosserievarianten, drie lengteversies, drie hoogtevarianten en diverse uitrustingsniveaus en motoren kunnen ondernemers zelf bepalen hoe ze hun nieuwe Crafter het liefst willen hebben.

Gunstige bedrijfskosten, lage TCO
De motoren en robuuste bouwkwaliteit zijn mede verantwoordelijk voor de gunstige bedrijfskosten van de Crafter. Zo is de speciaal voor bedrijfswagengebruik ontwikkelde 2.0-liter TDI EU6-motor krachtig, zuinig en betrouwbaar. Hij is er in vermogensversies variërend van 75 kW/102 pk tot 130 kW/177 pk. De efficiency ervan wordt versterkt door het gestroomlijnde design van de bestelwagen (cW-waarde: 0,33). Dit leidt tot hoge prestaties en de laagste verbruikscijfers en emissiewaarden in zijn segment. Alle motorvarianten dragen bij aan de lage TCO van de nieuwe Crafter. Een nieuwe 8-traps automaat is leverbaar op zowel voor-, achter- als 4MOTION vierwielaangedreven versies.

Drie uitrustingsniveaus
Volkswagen Bedrijfswagens levert de nieuwe Crafter in drie uitrustingsniveaus: Trendline, Comfortline en Highline. De Crafter Trendline is al zeer compleet uitgevoerd met onder meer Cruise Control inclusief snelheidsbegrenzer, Comfort bestuurdersstoel en Radio Composition Audio met Bluetooth telefoonvoorbereiding. De Comfortline vult dit aan met onder meer de Comfort Plus bestuurdersstoel, mistlampen met bochtverlichting, licht-/regensensor, verwarmbare voorruit en ruitensproeiers evenals parkeersensoren voor en achter. De Highline beschikt bovendien over een ergoComfort geveerde bestuurdersstoel, parkeersensoren voor en achter inclusief Side Protection, achteruitrijcamera, Radio Composition Media en een multifunctioneel stuurwiel.

Indrukwekkende innovaties
Op technologisch gebied biedt de Crafter de meeste innovaties in zijn klasse. Ongekend zijn de ‘Side Protection’ zijflankbescherming waarmee de Crafter moeiteloos door smalle straatjes manoeuvreert, en ‘Trailer Assist’ aanhangwagenassistent voor het achteruit inparkeren van grote aanhangers. Andere innovaties zijn ‘Front Assist’ noodremassistent, ‘Rear Traffic Alert’ achteruitrijassistent, ‘Park Assist’ parkeerassistent, ‘Multi Collision Brake’, ‘Adaptive Cruise Control’, ‘Side Assist’ dodehoekdetectie en ‘Lane Assist’ rijstrookbewaking. Ook heeft hij als eerste in zijn segment een elektromechanisch stuursysteem en biedt hij een groot aantal systemen die het comfort significant verhogen. De Crafter valt ook op door andere innovatieve features, zoals LED-koplampen en Light Assist. Daarnaast zijn een achteruitrijcamera en Park Distance Control beschikbaar.

Betaalbare kwaliteit
De nieuwe Volkswagen Crafter is leverbaar vanaf € 21.950 euro*. Ondernemers die alle mogelijkheden van de nieuwe Crafter willen ontdekken, kunnen behalve bij de dealer ook terecht op crafter.nl.
 
De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.
*) Alle prijzen vermeld in dit nieuwsbericht zijn exclusief BTW, BPM, rijklaarmaakkosten, recyclingbijdrage en legeskosten. Zie voor verkoopinformatie www.volkswagenbedrijfswagens.nl.

 

Zandvoortse ondernemers Rijschool Barry Paap en Auto Strijder slaan de handen in een.

Website Rijschool Barry Paap

 

rijschool barry paap auto strijder zandvoort

>>  wat verandert er?

In 2017 verandert de bijtelling aanzienlijk. De overheid heeft besloten om de bijtellingsregeling op de schop te nemen. Dit heeft ingrijpende gevolgen als je van plan bent om binnenkort een nieuwe auto zakelijk te leasen. Om de keuze makkelijker te maken hebben we hier de grootste veranderingen voor je op een rijtje gezet. 

Wat verandert er?

 

Tot en met 2016 bestaan er in de bijtelling vier categorieën. Deze zijn gebaseerd op de hoeveelheid CO2 die een auto uitstoot. Hierdoor is het voordeliger om een zuinige auto zoals een plug-in hybride te leasen.

Vanaf 2017 is het aantal bijtellingscategorieën teruggebracht naar 2. Alleen volledig elektrische auto’s vallen nog in de allerlaagste categorie van 4%; elke andere auto zal in de 22% categorie vallen. Deze wijzigingen gelden alleen voor auto’s die na 1 januari 2017 de weg op mogen; er zal voor oudere leasecontracten niets veranderen.

Jaar

% bijtelling 0 gram/km

% bijtelling 1-50 gram/km

% bijtelling 51-106 gram/km

% bijtelling > 106 gram/km

2016

4%

15%

21%

25%

2017 t/m 2020

4%

22%

22%

22%

De nieuwe bijtelling in 2017 zorgt er dus voor dat hybride plug-in auto’s volgend jaar duurder uitvallen voor de gebruiker. Aan de andere kant wordt de standaardbijtelling lager en hierdoor worden deze auto’s dus iets goedkoper.


Andere wijzigingen

De overheid heeft besloten om de aanschafbelasting en motorrijtuigenbelasting voor 2020 stapsgewijs te verlagen. Omdat de aanschafprijs van de auto hierdoor lager uitvalt, zal dit ook betekenen dat de bijtelling iets lager wordt. Dit zal waarschijnlijk niet genoeg zijn om het verschil tussen 15% en 22% bijtelling te compenseren.

Als je er over denkt om een hybride auto te kopen, kan het zeker voordelig zijn om dit in 2016 nog te regelen. Met maar liefst 7% verschil in de bijtelling kan je dit honderden euros per jaar voordeel opleveren. Bekijk nu de modellen die hiervoor in aanmerking komen.

Volkswagen onthult de nieuwe cross up!

Volkswagen introduceert de robuuste cross up! met stoere off-road looks.
  •  
De Volkswagen cross up! is voorzien van 16 inch ‘kalamata’ lichtmetalen velgen, ‘cross’ voor- en achterbumpers, in kleur contrasterende buitenspiegels en zwarte dorpelbescherming met ‘cross up!’ emblemen. De dakrails van deze up! zijn zilverkleurig en het exterieur is afgewerkt met chroomdetails. De grondspeling van de nieuwe cross up! is met 15 mm vergroot.

Het interieur van de cross up! is ondermeer voorzien van een uniek dashpad, speciale stoelbekleding in ‘cross’ design en ‘orange’ sfeerverlichting.

De nieuwe Volkswagen cross up! arriveert begin 2017 in Nederland. De prijzen en specificaties worden binnenkort bekend gemaakt.

 WRC Rally Frankrijk; wereldtitel steeds dichterbij

Een thuisoverwinning die goud waard is: met de 36e zege uit hun carrière heeft het Volkswagen-duo Sébastien Ogier/Julien Ingrassia een belangrijke stap gezet om de titel in het FIA World Rally Championship (WRC) te prolongeren.
  •  

De drievoudig kampioenen domineerden de Rally France op het eiland Corsica vanaf de start en hun koppositie kwam geen enkel moment in gevaar. Hun Volkswagen-teamgenoten Andreas Mikkelsen/Anders Jæger en Jari-Matti Latvala/Mikka Anttila finishten respectievelijk als derde en vierde. Dankzij hun vierde overwinning van het seizoen, en de veertigste in negenenveertig rally’s van de Polo R WRC, hebben Ogier/Ingrassia hun voorsprong in het wereldkampioenschap voor rijders en navigators verder vergroot tot 68 punten.

 ---

Huge step towards WRC title – Ogier/Ingrassia claim home win in the World Rally Championship

 

 

 

  • 40th victory for the Volkswagen Polo R WRC, first match point in the Manufacturers’ Championship

  • Fourth win of the season for Ogier/Ingrassia, 36th of their career

  • Podium for third-placed Mikkelsen/Jæger, fourth place for Latvala/Anttila

A home win worth its weight in gold: Volkswagen duo Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) took a crucial step towards the title in the FIA World Rally Championship (WRC) with the 36th win of their career. The three-time champions dominated the Rally France on Corsica from the word go, leaving runners-up Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B, Hyundai) and their Volkswagen team-mates Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N) to fight it out for the minor places. Ogier/Ingrassia won five of the ten special stages, including a clean sweep on day one of the rally. Their fourth victory of the season, the 40th in 49 rallies for the Polo R WRC, sees them extend their lead in the Driver and Co-Driver Championship to 68 points. Mikkelsen/Jæger and Neuville/Gilsoul are now their only remaining rivals in the title race. The third Volkswagen duo, Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), ended the Rally France into fourth place, but are no longer in contention for the title.

Match point on their own serve: Ogier vs. Mikkelsen at the Rally Spain
Victory in Corsica saw Sébastien Ogier and Julien Ingrassia take a big step towards the world championship title. Third place and a point on the Power Stage next time out at the rally in Spain would see them crowned champions for the fourth time, regardless of other results. The only men who could still deny them are Andreas Mikkelsen/Anders Jæger and Neuville/Gilsoul, who trail the championship leaders by 68 and 83 points respectively.

Early dominance followed by intelligence – a performance worthy of world champions
Victory on every stage on the opening day of the rally - Ogier/Ingrassia became the first men to achieve this feat since Volkswagen entered the fray at the 2013 Rally Monte Carlo. This also proved vital to their success: the three-time world champions kept a cool head to maintain their early lead right through to the finish - almost to the second. Conditions played a key role on Saturday and Sunday: rain and special stages that were dry in places and damp in others made tyre selection particularly tricky. Ogier/Ingrassia and their team-mates Mikkelsen/Jæger and Latvala/Anttila consistently chose the right mixture of the Michelin race tyres.

66 points clear – Volkswagen could win the Manufacturers’ World Championship at the next round of the WRC
Volkswagen also has its first match point in the battle for the Manufacturers’ Championship at the coming rally in Spain. To win the title there, the Wolfsburg-based carmaker must score 20 points more than its closest rival Hyundai. This would secure them their fourth back-to-back title in the most prestigious world championship in motorsports outside Formula 1. The two drivers nominated by a manufacturer – Sébastien Ogier and Jari-Matti Latvala at Volkswagen – can score a maximum 43 points.

19th podium: Andreas Mikkelsen impresses on his 75th appearance in the world championship
Andreas Mikkelsen also made a fine impression at the Rally France. The Norwegian Volkswagen driver claimed the 19th podium of his career, all of which have come with the Polo R WRC. He and co-driver Anders Jæger drove a controlled rally and kept the pressure firmly on second-placed Thierry Neuville – one of their rivals in the battle for second place in the Driver and Co-Driver World Championship – right down to the finish. This was the fifth podium finish of the year for Mikkelsen/Jæger.

Two lots of bonus points – Power Stage points for Mikkelsen and Ogier
Mikkelsen/Jæger finished second on the Power Stage to score valuable points in the fight for second place in the world championship, and to keep the title race alive. Not only did the Norwegian duo score two bonus points, but rally winners Ogier/Ingrassia also picked up one extra point for finishing third on the closing Power Stage. The driver/co-driver duos have now finished in the points on the Power Stage on 88 occasions, with a total 187 Power Stage points going to Wolfsburg. That is the equivalent of more than seven rally wins.

Heading to the 50th rally on the back of the 40th win – Polo R WRC reaches further milestones
The coming Rally Spain marks the Polo R WRC's 50th appearance in the FIA World Rally Championship (WRC). The Volkswagen team will travel to Catalonia full of the confidence that comes with 40 wins with the world rally car, and the works team from Wolfsburg has also picked up a total of 83 podium results. The Polo is the fourth model to enter the 40s club: the Lancia Delta and the Subaru Impreza (46 each) and the Ford Focus (44) are the only other models to have 40 wins or more to their name.Of the 894 special stages since the Polo R WRC made its debut, 600 have been won by the Wolfsburg-based carmaker. 

FIA World Rally Championship (WRC), Rally France – Final Results*
01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, 4h 07m 17.0s
02. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai, + 46.4s
03. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), Volkswagen, + 1m 10.0s
04. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen, + 1m 35.6s
05. Craig Breen/Scott Martin (IRL/GB), Citroën, + 2m 18.6s
06. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai, + 2m 36.1s
07. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai, + 3m 06.9s
08. Eric Camilli/Benjamin Veillas (F/F), Ford, + 4m 53.9s
09. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 5m 37.7s
10. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford, + 6m 26.6s

FIA World Rally Championship (WRC), Overall Standings*Drivers’ Championship
1. Sébastien Ogier, 195 points;
2. Andreas Mikkelsen, 127;
3. Thierry Neuville, 112;
4. Hayden Paddon, 102;
5. Jari-Matti Latvala, 101;
6. Dani Sordo, 92;
7. Mads Østberg, 80;
8. Kris Meeke, 54;
9. Ott Tänak, 52;
10. Craig Breen, 35

Manufacturers’ Championship
1. Volkswagen Motorsport, 293 points;
2. Hyundai Motorsport, 227;
3. Volkswagen Motorsport II, 136;
4. M-Sport, 132;
5. Hyundai Motorsport N, 106;
6. DMACK, 66;
7. Jipocar Czech National Team, 18;
8. Yazeed Racing, 4

* Provisional.

een UITzandvoort.nl ontwerp!