Bel direct: 0235714565 

De Arteon Business Exclusive

– onweerstaanbare luxe, looks én power

 
  • Nieuwe topuitvoeringen van stijlvolle Gran Turismo van Volkswagen
  • Standaard met 140 kW/190 pk sterke 2.0 TSI of TDI én DSG-automaat
  • Zeer rijk uitgerust, klantvoordeel tot wel € 8.800*
  • Leverbaar vanaf € 46.205* of € 315** bijtelling per maand

Volkswagen lanceert de Arteon Business Exclusive. Deze nieuwe topuitvoering maakt zijn naam meer dan waar met sportieve looks, een zeer rijke uitrusting en krachtige motoren. Met zijn verrassende prijs is deze luxe Gran Turismo van Volkswagen nu meer dan ooit een onweerstaanbaar aanbod.

De nieuwste Arteon is er in twee smaken, de gedistingeerde Business Elegance Exclusive en de sportieve Business R Exclusive. Elk met een eigen karakter, bieden deze nieuwe uitvoeringen een ongekend bereikbare combinatie van luxe, looks en power. 

 

Luxe

De Business Exclusive modellen zijn uitgerust met alles wat een zakelijke rijder zich maar kan wensen. De Business Elegance Exclusive is onder meer voorzien van het ’Discover Pro’ infotainmentsysteem met mobiele online diensten en DAB+ radio, de Mijn Volkswagen app, Top-Comfort stoelen, Keyless Access met Easy Open achterklep, LED koplampen, Light Assist en het digitale instrumentenpaneel Digital Cockpit. Hij biedt daarnaast een scala aan assistentiesystemen, waaronder Lane Assist, Adaptive Cruise Control en Park Distance Control met achteruitrijcamera. 

De Business R Exclusive doet hier nog een schep bovenop met onder meer LED Plus koplampen met Dynamic Light Assist en Driving Profile dat het mogelijk maakt om de besturing en de gasrespons naar wens in te stellen.

Looks 

De Business Exclusive modellen maken indruk met hun sportieve design en fraaie materialen. Het interieur is afgewerkt met Vienna leder en alcantara® en is voorzien van gedistingeerde sfeerverlichting en pedalen in geborsteld edelstaal. De Business Elegance Exclusive staat op 18-inch lichtmetalen ‘Shikai’ velgen en de Business R Exclusive op 18-inch ‘Sebring’. 

De ‘R’ onderscheidt zich daarnaast met zijn sportieve voor-en achterbumpers, sideskirts en een subtiele achterspoiler. De ruiten vanaf de B-stijl zijn extra donker getint. Het interieur van deze sportieve versie is voorzien van een afgevlakt R-Line stuurwiel, een zwarte dakhemel en fraaie R-Line afwerkingsdetails.

Power

De Arteon Business Exclusive levert hoge prestaties die recht doen aan z’n sportieve voorkomen. Hij is standaard uitgerust met een 140 kW/190 pk sterke 2.0 TSI of TDI, gekoppeld aan een soepele DSG-automaat met dubbele koppeling. Beide versies leveren hun hoge prestaties tegen een laag verbruik. De 2.0 TSI (benzine) heeft een topsnelheid van 239 km/u en accelereert in slechts 7,7 seconden van 0-100 km/u. Zijn gemiddelde verbruik is 6,0 liter*** per 100 km. De 2.0 TDI rijdt maximaal 238 km/u en snelt van 0-100 km/u in 8,0 seconden. Het gemiddelde verbruik van deze dieselversie is 4,6 liter*** op 100 km.

Met de nieuwe Arteon Business Exclusive maakt Volkswagen het rijden in een Gran Turismo nu extra bereikbaar. De verschillende uitvoeringen zijn inmiddels te configureren en te bestellen vanaf € 46.205* (Business Elegance Exclusive) en € 47.450* (Business R Exclusive). Het klantvoordeel op deze rijk uitgeruste Gran Turismo’s loopt op tot liefst € 8.800*. Voor zakelijke rijders is hij al te rijden voor een fiscale bijtelling vanaf € 315** per maand. 

De Arteon Business Exclusive modellen zijn hier te configureren en de Arteon prijslijst is hier te downloaden.

Ford en Volkswagen breiden wereldwijde samenwerking uit met autonoom rijden

, elektrificatie en betere dienstverlening

 
  • Volkswagen investeert samen met Ford meer dan $ 7 miljard in Argo AI
  • Ford gaat Volkswagen’s elektrische voertuigarchitectuur en Modular Electric Toolkit (MEB) gebruiken 
  • Ford en Volkswagen op koers voor ontwikkeling bestelauto’s en medium pick-ups

Ford Motor Company en Volkswagen AG gaan hun wereldwijde samenwerking uitbreiden met elektrische auto’s. Daarnaast gaan de ondernemingen via hun samenwerking in Argo AI autonome voertuigtechnologie introduceren in de VS en Europa. Met de uitbreiding van hun partnership versterken beide bedrijven de dienstverlening richting consumenten en verbeteren zij hun concurrentiekracht en efficiency in kosten en kapitaal.

Volkswagen CEO Dr. Herbert Diess, Ford President en CEO Jim Hackett en Argo AI CEO Bryan Salesky maakten bekend dat Volkswagen Ford gaat vergezellen bij de investeringen in Argo AI, de onderneming die is gespecialiseerd in platformen op basis van autonoomrijden-technologie.

Argo AI’s zelfrijdende systeem (SDS) is het eerste platform met plannen voor commerciële toepassing in zowel Europa als de VS. Door gebruik te maken van het wereldwijde bereik van beide autofabrikanten heeft Argo AI’s platform het grootste geografische ontwikkelingspotentieel van alle autonoomrijden-technologieën tot dusver. Volkswagen en Ford gaan Argo AI’s SDS onafhankelijk van elkaar integreren in speciaal voor dit doel ontwikkelde auto’s, in lijn met de specifieke vervoersstrategieën voor mensen en goederen van beide concerns.

Argo AI blijft zich focussen op de levering van een SAE Level 4-toegeruste SDS-systemen voor toepassing in deelauto’s en bezorgdiensten in dichte stedelijke gebieden.

Ford en Volkswagen krijgen een gelijkwaardig aandeel in Argo AI, en samen zullen Volkswagen en Ford een aanzienlijk meerderheidsaandeel bezitten. Het restant van de aandelen wordt aangewend als incentive-tool voor medewerkers van Argo AI. De volledige transactie is onder voorbehoud van wettelijke goedkeuringen en sluitingsvoorwaarden.

“Waar Ford en Volkswagen enerzijds onafhankelijk van elkaar en zeer concurrerend blijven opereren, zoeken we tegelijkertijd de samenwerking in Argo AI. Deze belangrijke technologie biedt ons ongeëvenaarde mogelijkheden, schaalvergroting en een ongekend geografisch bereik,” verklaarde Hacket. “Het ontsluiten van synergieën op tal van gebieden stelt ons in staat de kracht van onze wereldwijde alliantie maximaal te benutten, in deze tijd van slimme auto’s voor een slimme wereld.”

Ford wordt tevens de eerste extra autofabrikant die gebruik gaat maken van Volkswagen’s elektrische platform en de Modular Electric Toolkit (MEB) voor de productie van een emissievrij volumemodel dat met ingang van 2023 in Europa op de markt komt. Ford verwacht over een periode van zes jaar meer dan 600.000 Europese auto’s af te leveren die gebruikmaken van het MEB-platform, terwijl een tweede compleet nieuw Ford-model voor Europese consumenten momenteel wordt overwogen. Die ontwikkeling versterkt Ford’s Europese strategie, waarin het merk blijft bouwen op zijn sterke punten: bedrijfswagens, aantrekkelijke cross-overs en geïmporteerde iconische modellen als de Mustang en Explorer. 

Volkswagen begon in 2016 met de ontwikkeling van het MEB-platform, en investeerde daar zo’n $7 miljard in. De autofabrikant verwacht het komende decennium alleen al voor de Volkswagen Groep zo’n 15 miljoen auto’s op dit platform te bouwen. Voor Ford is het gebruikmaken van Volkswagen’s MEB-platform onderdeel van een investering van meer dan $11,5 miljard in elektrische auto’s wereldwijd. Het platform onderstreept Ford’s plannen om Europese consumenten een brede range elektrische auto’s te bieden, en tegelijkertijd zijn milieudoelstellingen te realiseren.

“Vooruitkijkend gaan nog meer consumenten én het milieu profiteren van Volkswagen’s innovatieve EV-platform. Onze wereldwijde alliantie onderstreept het potentieel van dit platform, en we blijven ook naar andere gebieden kijken waar we mogelijk kunnen samenwerken”, aldus Diess. “Schaalvergroting met ons MEB-platform reduceert de ontwikkelingskosten voor emissievrije auto’s, wat gaat zorgen voor een bredere en snellere wereldwijde acceptatie van elektrische auto’s. Dat versterkt de positie van beide ondernemingen vanwege een betere kapitaalefficiency, verdere groei en een verbeterde concurrentiepositie.”

De alliantie, die geldt voor samenwerkingen buiten de gezamenlijke investeringen van Volkswagen en Ford in Argo AI, voorziet niet in wederzijds eigendom tussen de beide bedrijven en staat los van de investering in Argo AI. De alliantie wordt geleid door een gezamenlijk bestuur onder leiding van Hacket en Diess met senior executives van beide ondernemingen.

De twee bedrijven liggen tevens op koers voor de levering van medium pick-ups wereldwijd vanaf 2022, gevolgd door de levering van bestelauto’s.

Gelijkwaardige aandeelhouders in Argo AI 

Volkswagen gaat $2,6 miljard in Argo AI investeren via een financiële injectie van $1 miljard en de integratie van zijn Autonomous Intelligent Driving (AID) onderneming, ter waarde van $1,6 miljard. In AID zijn meer dan 200 werknemers werkzaam, van wie de meesten zelfrijden-technologieën voor de Volkswagen Groep hebben ontwikkeld. Als onderdeel van de transactie koopt Volkswagen tevens Argo AI-aandelen van Ford voor $500 miljoen verspreid over een periode van drie jaar. Ford investeert de overige $600 miljoen van zijn eerder aangekondigde $1 miljard cash toezegging in Argo AI. De volledige transactie vertegenwoordigt voor Argo AI een waarde van meer dan $7 miljard.

Argo AI gaat nauw samenwerken met Ford en Volkswagen voor de levering van autonoomrijden-technologie die beide autofabrikanten nodig hebben om volledig geïntegreerde, zelfrijdende auto’s te leveren die op grote schaal geproduceerd kunnen worden voor de veilige, betrouwbare en duurzame toepassingen van autodeel- en transportdiensten.

Het in München gevestigde AID wordt het nieuwe Europese hoofdkantoor van Argo AI en komt onder leiding te staan van AID’s huidige CEO Karlheinz Wurm. Met de toevoeging van de AID-werknemers groeit Argo AI in personeel van 500 tot ruim 700 werknemers wereldwijd.

Ford gaat Volkswagen’s MEB-platform gebruiken voor 600.000 auto’s 

Ford werkt in Keulen-Merkenich (Duitsland) aan de ontwikkeling van een compleet nieuw, op het MEB-platform gestoeld EV-model dat vanaf 2023 op de markt komt. Als onderdeel van de samenwerking levert Volkswagen MEB-onderdelen en –componenten. Beide ondernemingen blijven ook doorgaan met het onderzoeken van andere gebieden waar ze kunnen samenwerken op het gebied van elektrische auto’s; een belangrijk strategisch punt voor de twee bedrijven, die beide hard werken aan een versnelde transitie naar duurzame en betaalbare mobiliteit.

Samenwerking voor bestelauto en pick-up op koers 

Ford en Volkswagen blijven op koers wat betreft hun eerder aangekondigde plan om hun respectievelijke kracht op het gebied van bestelwagens en medium pick-ups in belangrijke wereldmarkten te verbeteren. Ford gaat de eerder aangekondigde medium pick-up voor beide merken ontwikkelen en bouwen voor consumenten in Europa, Afrika, het Midden-Oosten, Azië-Pacific en Zuid-Amerika. Deze pick-ups worden vanaf 2022 leverbaar. Vanaf 2022 gaat Ford voor beide ondernemingen tevens grote bestelwagens ontwikkelen en produceren voor Europa. Volkswagen is voornemens een bestelauto voor in de stad te ontwikkelen en te bouwen, voor Europa en andere geselecteerde wereldmarkten. De twee ondernemingen verwachten dat de vraag van consumenten naar medium pick-ups en bestelwagens de komende vijf jaar wereldwijd gaat toenemen. Samenwerking op deze belangrijke gebieden voorziet in betere technologieën en meer innovatiekracht om hun respectievelijke klantengroepen sneller te kunnen bedienen, waarbij bovendien de productiecapaciteit beter wordt benut.

 

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.

Recordverslinder ID.R van groene hel naar hemel

 

 
  • Na verpulverde records op Pikes Peak, Goodwood en de Nürburgring bereidt de ID.R zich nu voor op de ultieme uitdaging in China
  • ‘Weg naar de Hemel’ kronkelt in 99 bochten naar een hoogte van 1.300 meter

De Volkswagen ID.R is klaar voor zijn volgende uitdaging. Na het verbreken van vele records in Europa en Amerika, gaat Volkswagen Racing nu met de elektrische supercar naar China om de ‘Weg naar de Hemel’ te beklimmen.

Of het nu gaat om de legendarische Pikes Peak heuvelklim, de Nürburgring Nordschleife, of de iconische Goodwood Hillclimb, de Volkswagen ID.R verpulvert er het ene record na het andere. Vorige maand nog schreef de 500kW/680pk sterke elektrische racer van Volkswagen, die in 2,25 seconden van 0 naar 100 km/u sprint, opnieuw autosportgeschiedenis met een overweldigend record op het Goodwood Festival of Speed. Coureur Romain Dumas voltooide de 1,86 kilometer lange Heuvelklim in het zuiden van Engeland in slechts 39,9 seconden. Hij verbrak het bijna 20 jaar staande record van 41,6 seconden, destijds gehaald met een Formule 1-auto.

Van hel naar hemel

Na de verpletterende records in Amerika en Europa, waaronder het elektrische ronderecord in de ‘Groene Hel’, gaat de ID. R nu naar China voor de volgende uitdaging. Coureur Romain Dumas kruipt in september wederom achter het stuur van de 500 kW sterke elektrische racewagen en gaat proberen de snelste tijd neer te zetten op de Tianmen Shan Big Gate Road. Deze 11 kilometer lange weg, die zich in 99 scherpe bochten kronkelt naar de top van de berg Tianmen, staat ook bekend als Tongtian Avenue, ofwel ‘Weg naar de Hemel’. Hij begint op een hoogte van ongeveer 200 meter boven zeeniveau en eindigt op zo’n 1.300 meter.

De ID.R is de sportieve ambassadeur van een compleet nieuwe generatie elektrische auto’s van Volkswagen. Het eerste model van deze range, de ID. 3, wordt later dit jaar geïntroduceerd.

Opzoek naar een VW Camper voor uw 2019 vakantie?

Wist u dat Auto Strijder in Zandvoort ook Volkswagen bus campers heeft? VW Transporters met Pop-up dak zoals deze:

Occasion ruime VW Buscamper 140pk 6-versnellingen met lange wielbasis en POP-Up dak. Van 02-2015. €37.900. voorzien van o.a.:

- 5 zitplaatsen
- 4 slaapplaatsen ( 2 slaapbank + 2 hefdak)
- Slaapbank met veiligheidsgordels
- Keukenblok en gas wateraansluiting en vuilwatertank
- Schuifraam link bij het keukenblok
- Ingebouwde koelkast
- Stroomaansluiting; extern
- Wanden met stof bekleed
- Airconditioning
- Bijrijdersbank; neerklapbaar
- Origineel VW-kleurennavigatiesysteem RNS 315
- Telefoonvoorbereiding voor mobiele telefoon
- Stuurwielbediening
- Cruise-control
- Boordcomputer
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- Glaslookpanelen
- 19inch lichtmetalen velgen
- Parkeersensoren voor en achter
- Afneembare trekhaak

-> Profiteer van de Camper-regeling en betaal maar 25% wegenbelasting
-> Deze auto is tevens geschikt voor personenvervoer met 5-zitplaatsen.

#vwcamper #buscamper #camper #camperen #camping #zandvoort @campercentrumwest #campercentrumwest GoSharing Europe #occasion #haarlem #hoofddorp #heemstede #bennebroek #velserbroek #amsterdam #poptop #westfalia

Deze prachtige Volkswagen T5 Buscamper in California stijl is werkelijk in perfecte staat!

Zoek op camper in onze occasions voor meer vw campers.

Mere informatie:

https://voorraad.autostrijder.nl/occasion/volkswagen/transporter-camper-california-look-20-tdi-140pk-3400/occ9436553-5ef8f