Bel direct: 0235714565 

Jong geleerd: Volkswagen-stagiairs presenteren unieke Golf-modellen

 

 
  • Golf Next Level: pure prestaties dankzij 302 kW/411 pk
  • ​Golf Variant TGI GMOTION: aardgasmotor en vierwielaandrijving

Op de 37e editie van het Wörtherseetreffen, dat vandaag van start gaat, laten ook de stagiairs van Volkswagen zien wat ze in huis hebben. Een team uit Wolfsburg presenteert er de razendsnelle Golf GTI Next Level en een team uit Zwickau de sportieve en veelzijdige Golf Variant TGI GMOTION.

De Golf GTI Next Level staat met een 302 kW/411 pk sterke 2.0 TSI en een zeventraps DSG-transmissie. Hij valt op door een combinatie van zilver metallic, zwart pareleffect en gestileerde pijlen, die met de hand op een speciale folie zijn geschilderd. De stagiairs hebben het in- en exterieurdesign op CAD- computers ontwikkeld en voor de productie van onder andere de bevestigingspunten van luidsprekers maakten ze gebruik van 3D-printing. Ook programmeerden ze apps voor de bediening van de beweegbare vloer in de bagageruimte, het uitschuifbare LED-display en de LED-vloerverlichting.

 

Golf Variant TGI GMOTION

14 stagiairs van Volkswagen Zwickau ontwikkelden de Golf Variant TGI GMOTION met een 1.5 TGI (96 kW/131 pk), die geschikt is voor aardgas (CNG). Hij beschikt over een zeventraps DSG-transmissie en vierwielaandrijving. De studenten monteerden een onderstel dat met 40 mm verlaagd kan worden en een remsysteem met vier zuigers per remklauw. Ook maakten ze wagenvloer en het uitlaatsysteem geschikt voor de vierwielaandrijving. Met de sportieve en veelzijdige Golf laten de stagiairs zien dat alternatieve aandrijflijnen zowel voor privé als zakelijk gebruik inzetbaar zijn.

Het idee en de realisatie

Beide Volkswagens Golf zijn ontsproten aan de ideeën van in totaal 29 stagiairs, die op 12 verschillende vakgebieden actief zijn. De totstandkoming duurde in totaal 9 maanden. Door het project hebben de studenten kennis gemaakt met de complexiteit van de ontwikkeling en productie van een auto en bovenal hebben ze belangrijke praktijkervaring opgedaan.

Wörthersee-traditie

De Wörthersee-projecten van de stagiairs van Volkswagen zijn sinds 2008 uitgegroeid tot een heuse traditie. Dit jaar presenteren ze hun creaties voor het elfde jaar op rij. Een overzicht:

2008: Golf GTI Performance: vleugeldeuren, driezitter, luchtvering.

2009: Golf GTI Street: two-tone lak met decoratieve folie.

2010: Golf GTI Yellow Pearl: exclusieve exterieurafwerking met bijpassend interieur.

2011: Golf GTI Reifnitz: tweezitter, in meerdere kleuren uitgevoerde carrosserie met naadloze overgangen, aluminium versnellingspook.

2012: Golf GTI Black Dynamic: decoratieve folie, ingestanste GTI-logo’s op portieren.

2013: Golf GTI Cabrio Austria: carrosserie gespoten in de kleuren rood en wit, luchtinlaten met honingraatpatroon.

2014: Golf GTI Wolfsburg Edition: kleurenschema van de stad Wolfsburg op de carrosserie en in het interieur, logo’s op de portieren.

2015: Golf GTI Dark Shine: uitlaatsysteem met spectaculair geluid en verstelbare kleppen.

2016: Golf GTI Heartbeat: tweezitter met 295 kW/400 pk two-tone lak met donker contrasterende folie, interieur en exterieur voorzien van hartslagsymbolen en honingraatpatronen.

2017: Golf GTI First Decade met 300 kW/410 pk benzinemotor met 12 kW elektromotor voor aandrijving op de achterwielen of all-wheel drive.

2018: Golf GTI Next Level met 302 kW/411 pk sterke 2.0 TSI en Golf Variant TGI GMOTION op CNG (aardgas).

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen

Volkswagen Polo uitgeroepen tot World Urban Car of the Year

 

 
  • Polo krijgt meeste stemmen van internationale vakjury
  • Zesde overwinning voor Volkswagen bij World Car of the Year-verkiezing

Meer dan tachtig autojournalisten uit 24 landen hebben de Volkswagen Polo verkozen tot World Urban Car of the Year. In totaal waren acht auto’s in deze categorie genomineerd. De prijs werd uitgereikt op de New York Auto Show.

Lees verder

Volkswagen Arteon nu met gratis DSG-automaat

 

 
  • DSG-automaat tijdelijk zonder meerprijs: tot € 2.800 klantvoordeel
  • Ook voor Arteon Business-uitvoeringen: met totaalvoordeel tot € 6.500
  • Rijk uitgeruste Arteon mét DSG-transmissie nu al vanaf € 40.250*

De Arteon, de stijlvolle, sportieve en ruime Gran Turismo van Volkswagen, is tijdelijk nóg aantrekkelijker. De razendsnel schakelende DSG-automaat met dubbele koppeling is nu voor alle Arteon-uitvoeringen zonder meerprijs inbegrepen. Ook de rijk uitgeruste Business uitvoeringen zijn tijdelijk standaard voorzien van DSG, waarmee het totale voordeel op deze extra rijk uitgeruste modellen kan oplopen tot € 6.500. De Arteon mét DSG er nu al vanaf € 40.250*.

Lees verder

Volkswagen presenteert nieuwe Touareg

 

 
  • Derde generatie van premium SUV van Volkswagen is statement op gebied van design, innovatieve technologie, rijdynamiek en comfort
  • Innovision Cockpit: hightech digitaal instrumentarium en bedieningsconcept
  • Vierwielbesturing en 4-corner luchtvering voor beste wendbaarheid in segment
  • Vanaf deze zomer in Nederland


Het vlaggenschip van Volkswagen gaat zijn derde generatie in. De nieuwe Touareg verzet de bakens in het segment van premium SUV’s met zijn fraaie design, zijn ongekende comfort, hoogstaande rijdynamiek en zijn vooruitstrevende techniek. Als wereldprimeur presenteert Volkswagen op de Touareg de volledig digitale “Innovision Cockpit”. De nieuwe Touareg komt deze zomer naar Nederland.

Lees verder

Evolutie en revolutie: Volkswagen-ontwerpers over de nieuwe Polo

 

 
  • Tomasz Bachorski en Marco Pavone verantwoordelijk voor interieur en exterieur zesde generatie Polo
  • Geïnspireerd op allereerste Polo
  • Nieuwe Polo oogt krachtiger, sterker, sportiever en heeft hightech features

Volkswagen-ontwerpers Tomasz Bachorski en Marco Pavone staan oog in oog met twee leden van een succesvolle Wolfsburg-familie: de eerste en de nieuwste Polo. Backorski en Pavone zijn, samen met hun designteams, verantwoordelijk voor het ontwerp van het interieur en exterieur van de zesde generatie. Tijdens het ontwerpproces hebben ze duidelijk naar de eerste Polo uit 1975 gekeken. Zijn er overeenkomsten?

Lees verder