Bel direct: 0235714565 

Volkswagen stelt elektrisch MEB-platform ook beschikbaar voor anderen

 

 
  • e.GO eerste partner voor e-mobility platform van Volkswagen
  • MEB-platform maakt ook kostenefficiënte productie van kleine series mogelijk
  • Volkswagen wil dat MEB-platform zich ontwikkelt tot dé e-mobility standaard
  • ID. BUGGY onderstreept veelzijdigheid MEB-platform

Volkswagen stelt de Modular Electric Toolkit (MEB), het nieuwe platform dat het merk heeft ontwikkeld voor zijn volledig elektrische modellen, ook ter beschikking aan andere fabrikanten. De schaalvoordelen die dit met zich meebrengt, zorgen ervoor dat individuele mobiliteit ook in de toekomst bereikbaar blijft. Momenteel streeft Volkswagen naar een eerste golf van circa 15 miljoen volledig elektrisch aangedreven voertuigen op basis van het MEB-platform.

e.GO Mobile AG uit Aken (D) is de eerste externe partner die op basis van Volkswagen’s MEB-platform auto’s gaat produceren. Er staat al een concreet project op de planning. Op de autotentoonstelling van Genève laat Volkswagen met de ID. BUGGY zien hoe veelzijdig het MEB-platform is – zelfs voor auto’s die in een kleine oplage worden geproduceerd.

Platformspecialisten

Herbert Diess, CEO van Volkswagen AG: “Het succes van ons huidige MQB-platform bewijst dat we platformspecialisten zijn. Op basis hiervan zijn al meer dan 100 miljoen voertuigen geproduceerd. Met het MEB-platform vertalen we dit succesvolle concept door naar het elektrische tijdperk. Bovendien stellen we dit nieuwe platform nu ter beschikking aan derden. Het MEB-platform heeft het in zich om dé standaard op het gebied van e-mobility te worden. Op basis hiervan maken we individuele mobiliteit CO2-neutraal, veilig, comfortabel én toegankelijk voor een zo breed mogelijk publiek.”

2019 sleuteljaar voor elektrisch offensief

2019 is een sleuteljaar voor het elektro-offensief van Volkswagen en de komende tijd gaat het tempo alleen maar omhoog. In Genève presenteert de Volkswagen Group elektrische voertuigen en studiemodellen zoals de Audi e-tron GT, ŠKODA VISION iV, SEAT el-Born en ID. BUGGY. Veel van deze modellen worden de komende jaren op de markt verwacht.

Grote investeringen

Volkswagen investeert in de periode tot en met 2023 bijna 44 miljard euro in elektrificering, digitalisering, mobiliteitsdiensten en autonoom rijden. Alleen al 30 miljard euro is bestemd voor e-mobility. Naar verwachting heeft in 2025 ongeveer een kwart van het totale aantal verkochte auto’s van de Volkswagen Group een elektrische aandrijving.

 
 

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.

Automotive Cloud van Volkswagen en Microsoft naar next level

 

 
  • Volkswagen Automotive Cloud wordt uitgebreid naar VS en China
  • Elektrische ID. wordt verbonden met Volkswagen Automotive Cloud
  • Volkswagen en Microsoft werken samen aan diensten voor connected voertuigen

De Volkswagen Automotive Cloud, die in samenwerking met Microsoft tot dusver voornamelijk werd ontwikkeld voor de Europese markt, wordt ook geïntroduceerd in de VS en China. Volkswagen en Microsoft werken gezamenlijk aan pilotprojecten voor diensten van connected voertuigen.

De samenwerking met Microsoft is een sleutelfactor voor Volkswagen om zich te ontwikkelen tot mobiliteitsprovider. Met de Volkswagen Automotive Cloud is het merk in staat om klanten overtuigende diensten te bieden die bepalend zijn voor de mobiliteit van morgen.

Uitbreiding naar China en de VS

Volkswagen gaat zijn Automotive Cloud ook in China en de VS introduceren. De basis van dit groeiende digitale ecosysteem van Volkswagen is Microsoft Azure. De Volkswagen ID. is in 2020 het eerste Europese productiemodel dat wordt verbonden met de Volkswagen Automotive Cloud. Deze nieuwe elektrische Volkswagen gaat via deze cloud een groot aantal digitale features en diensten bieden. De ID. gaat per 2020 ook in China in productie en vanaf 2022 in de Verenigde Staten.

Gepersonaliseerde diensten

Volkswagen en Microsoft werken intensief samen aan verschillende projecten voor connected voertuigen. Naast communicatie- en navigatieoplossingen staan gepersonaliseerde diensten centraal. Zelflerende algoritmes zorgen ervoor dat die diensten eenvoudiger kunnen worden gebruikt en extra functies worden aangeboden. De eerste stappen zijn het automatisch verbinding maken met conference calls en de integratie van Microsoft Skype en Office.

Ontwikkelen in Seattle

Speciaal voor de Automotive Cloud zet Volkswagen een nieuw ontwikkelingscentrum in Seattle op. Het idee daarachter is om Microsofts ver ontwikkelde cultuur van agile samenwerking en digitaal leiderschap over te brengen naar de eigen organisatie. In het centrum starten de eerste teams nu met verschillende projecten. Samen met het Volkswagen Digital Lab in Berlijn is dit nieuwe centrum in Seattle een belangrijke locatie voor de ontwikkeling van software. In totaal werken zo’n 650 specialisten aan de ontwikkeling van het ‘vw-os’ (Volkswagen Operating System) en aan de ontwikkeling van software voor nieuwe assistentie- en infotainmentfuncties.

Klik hier voor het volledige, Engelstalige persbericht van Volkswagen AG.

 
 

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.

Oppermachtige Touareg V8 TDI debuteert in Geneve

 

 
  • Hightech V8 TDI met biturbo-technologie en elektrische compressor
  • 301 kW/421 pk en 900 Nm koppel
  • Première in Genève, binnenkort in Nederland te bestellen

De Volkswagen Touareg is er binnenkort ook met een machtige V8 TDI. Met een vermogen van 310 kW/421 pk en een maximaal koppel van 900 Nm accelereert hij in 4,9 seconden van 0-100 km/u. De topsnelheid is begrensd op 250 km/u. De Touareg V8 TDI viert zijn première in Genève en is binnenkort te bestellen in Nederland.

De 4,0-liter V8 TDI is de nieuwe topmotorisering in de Touareg-reeks. Hij staat voor pure hightech kracht. Zo beschikt hij over een bi-turbosysteem en een elektrisch aangedreven compressor. Daardoor pakt de motor onder alle omstandigheden uiterst snel en krachtig op. De 310 kW/421 pk sterke Touareg V8 is de meest sterke Duitse diesel SUV op de markt. Het maximumkoppel van 900 Newton meter, bij een toerental tussen 1.000 en 3.250 per minuut, is op het niveau van supercars. Net als de V6-modellen, voldoet de nieuwe V8 aan de Euro-6d-TEMP emissienorm.

De Touareg V8 TDI is voor het eerst te zien tijdens de Geneva International Motorshow (7-17 maart) en wordt binnenkort op de Nederlandse markt verwacht. De definitieve specificaties en prijzen worden in aanloop naar de marktintroductie bekend gemaakt.

 
 

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.

Volkswagen ID. R bestand tegen de zwaarste tests

 

 
  • Vierdaagse test verschaft nieuwe inzichten
  • ID. R voor het eerst op Bridgestone Potenza banden
  • Recordpoging voor elektrische voertuigen op de Nordschleife

Volkswagen bevindt zich met de ID. R op het zonovergoten ‘Circuit de Almería’ in Zuid-Spanje in de voorbereidende fase van de recordpoging op de 20,832 km lange Nürburgring-Nordschleife. Aankomende zomer wil Volkswagen het huidige record voor elektrische auto’s verbreken met Romain Dumas achter het stuur.

“Na de shakedown in Oschersleben zijn ook de eerste tests in Spanje volgens plan verlopen”, aldus Sven Smeets, directeur van Volkswagen Motorsport. “Het is na de indrukwekkende overwinning van de heuvelklim op Pikes Peak heel interessant om te zien hoe de ID. R zich gedraagt op een echt circuit. De preparatie van een elektrische sportwagen voor de Nürburgring is een geweldige nieuwe uitdaging voor het hele team. We kijken er naar uit om de kracht van een elektrische raceauto te demonstreren op de legendarische Nordschleife.” De ID. R is de voorloper van Volkswagen’s nieuwe, elektrische ID.-modellenlijn die vanaf 2020 wordt gelanceerd.

De doelstelling van de vierdaagse test was om de software aan boord te optimaliseren die de balans controleert tussen de mechanische rem en de recuperatie van de batterij. “Op een beveiligd circuit als de Nürburgring-Nordschleife kun je veel dichter op de limiet rijden dan bijvoorbeeld op Pikes Peak,” aldus Romain Dumas. “Ik kan harder en agressiever remmen. Door de software aan te passen, worden de elektrische motoren afgestemd op onze nieuwe recordpoging.”  Dumas had ook de gelegenheid om de Potenza-banden van de nieuwe partner Bridgestone uit te proberen. “We hebben meerdere versies van de Potenza Sport banden getest om de meest geschikte te vinden voor de recordpoging op de Nordschleife,” aldus Smeets. De volgende stap bestaat uit de evaluatie van de testresultaten en optimalisatie van de ID. R. Binnenkort vindt alweer de volgende testsessie in Almería plaats.”

 
 

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.

Volkswagen prijst Golf GTI TCR

 

 
  • Exclusieve Volkswagen Golf GTI TCR deelt genen met gelijknamige racewagen
  • 2.0 TSI met 213 kW/290 pk, DSG-transmissie en sperdifferentieel
  • Vanaf eind januari te bestellen vanaf € 50.460*

De Volkswagen Golf GTI TCR heeft een prijs! Deze exclusieve, op de gelijknamige racewagen geïnspireerde Golf GTI, is vanaf eind deze maand te bestellen vanaf € 50.460*. Er komen 75 exemplaren naar Nederland.

De Golf GTI TCR heeft een 2,0-liter TSI turbomotor met 213 kW/290 pk. Hij stuurt zijn aandrijfkrachten naar de voorwielen via een zeventraps DSG-automaat met dubbele koppeling en een sperdifferentieel. Voor een optimale vertraging is deze snelle Golf voorzien van geperforeerde remschijven vóór..

260 km/u

De Golf GTI TCR sprint in slechts 5,6 seconden van 0 naar 100 km/u en heeft een topsnelheid van 250 km/u. Met het optionele Performance Pakket wordt de topsnelheid verhoogd naar 260 km/u. Wie kiest voor dit pakket krijgt naast een hogere topsnelheid tevens 19 inch lichtmetalen velgen (keuze uit twee designs) en het ‘Dynamic Drive Control’ adaptieve onderstel met de instelbare standen Comfort, Normal en Sport.

Exclusieve race-looks

De Golf GTI TCR onderscheidt zich van de originele GTI met zijn unieke TCR bumpers, zwart gespoten spiegelkappen, extra grote uitlaatsierstukken en 18 inch ‘Belvedere’ lichtmetalen velgen.

Ook uniek voor de GTI TCR: de speciale kleur Pure Grey. Natuurlijk is hij ook verkrijgbaar in de bekende GTI kleuren Pure White, Tornado Red, Deep Black pareleffect en Oryx White pareleffect. In combinatie met Pure Grey en de carrosseriekleuren Pure White, Tornado Red en Oryx White kan het dak worden uitgevoerd in contrasterend zwart.

Tegen meerprijs kan Volkswagen de GTI TCR voorzien van van carbon buitenspiegelkappen  (€ 538) of honingraat-look decorfolie voor op de flanken (€ 553).

Het interieur van de Golf GTI TCR is voorzien van unieke stoelbekleding met Flash red accenten en een met leer afgewerkt GTI-stuur met 12-uur markering.

Leverbaar vanaf € 50.460*

De Golf GTI TCR is vanaf eind januari 2019 te bestellen bij de Nederlandse Volkswagen-dealers. De exclusieve 5-deurs GTI heeft een vanafprijs van € 50.460*. Het Performance-pakket kost € 2.275 (matzwart Reifnitz) of € 2.950 (glanzend zwart Pretoria). Exclusiviteit is gewaarborgd, er komen maximaal 75 exemplaren naar ons land.

Lees meer over de Volkswagen Golf GTI TCR in de Engelstalige persmap.

 
 

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.

* Alle prijzen vermeld in dit nieuwsbericht zijn op basis van de prijzen die geldig zijn per 1 januari 2019, tenzij anders vermeld (fiscale waarde), inclusief BTW, BPM, kosten rijklaarmaken, recyclingbijdrage en legeskosten.