Bel direct: 0235714565 

Nieuwe Volkswagen Polo 1.0 TSI nu ook met zeventraps DSG

 

 
  • 85kW/115pk sterke 1.0 TSI 7-DSG standaard als luxueuze Highline
  • Leverbaar vanaf € 22.850*

De nieuwe Volkswagen Polo is nu ook te bestellen met een zeventraps DSG-automaat met dubbele koppeling voor de 85 kW/115 pk sterke 1.0 TSI. Deze Polo met benzinemotor is er exclusief als luxe Highline en heeft een vanafprijs van € 22.850*.

Lees verder

Volkswagen produceert 150 miljoenste auto

 
  • Jubileummodel - een blauwe Golf GTE - in Wolfsburg van de band gerold
  • Volkswagen-productie startte op 27 december 1945 met Type 1 Kever

Volkswagen heeft een bijna onvoorstelbare mijlpaal bereikt. In tachtig jaar tijd heeft het merk 150 miljoen auto’s gebouwd, waaronder natuurlijk iconen als de Golf en de Kever. Momenteel produceert Volkswagen in vijftig fabrieken, verdeeld over 14 landen, meer dan zestig verschillende modellen. De 150 miljoenste Volkswagen rolde in het Duitse Wolfsburg van de band. Het gaat om een blauwe Golf GTE, die als plug-in hybride symbool staat voor de toekomst van de mobiliteit bij Volkswagen.

In 2017 alleen al lanceert Volkswagen wereldwijd meer dan tien nieuwe modellen. Tot en met 2020 zullen er 19 gloednieuwe SUV’s en crossovers in productie worden genomen. Vanaf dat jaar geeft het eerste model in de elektrische I.D.-reeks het startschot voor Volkswagens elektro-offensief. Dat moet in 2025 uitmonden in meer dan een miljoen verkochte elektrische auto’s.

De Volkswagen-productie startte op 27 december 1945 met de Type 1 Kever. Na de Tweede Wereldoorlog was dat het model dat de auto-industrie vormgaf. In totaal zijn er van de geliefde compacte Volkswagen ongeveer 21,5 miljoen exemplaren gebouwd. De laatste werd in 2003 geproduceerd in Mexico.

Een jaar eerder had de Volkswagen Golf het productierecord van de Kever overgenomen. In 2002 verliet de 25 miljoenste Golf de assemblagelijn in Wolfsburg en in 2013 ging het model door de grens van 30 miljoen heen. Tegenwoordig – Volkswagen bouwt nu de zevende generatie van de Golf – staat de teller op meer dan 34 miljoen exemplaren.

Wereldwijd bestaat het Volkswagen-gamma nu uit meer dan zestig modellen. Van de Passat zijn in totaal 20 miljoen stuks geproduceerd. De Jetta komt tot 19,5 miljoen en de Polo tot 17 miljoen. Het grootste aantal Volkswagens zag het levenslicht in Wolfsburg. De fabriek daar assembleerde in de afgelopen 72 jaar ruim 44 miljoen auto’s.

 

‘Ready to Roc’ met de nieuwe Volkswagen T-Roc

 
  • T-Roc verrast met compacte proporties, coupéachtige lijnen en breed front
  • Ruim: volop ruimte voor vijf personen en één van de grootste bagageruimtes in zijn klasse (445/1.290 liter)
  • Volop mogelijkheden om te personaliseren met onder meer tweekleurige carrosserie
  • Veiligheid: uitgebreide reeks assistentiesystemen. Front Assist met City Emergency Braking en Lane Assist zijn standaard
  • Connectiviteit: nieuwe generatie Active Info Display en infotainmentsystemen
  • Zuinige TSI en TDI turbomotoren met vermogens tussen 85 kW/115 pk en 140 kW/190 pk. Ook beschikbaar met DSG-automaat en/of 4MOTION-vierwielaandrijving
  • Leverbaar in Nederland vanaf begin december; prijzen en specificaties binnenkort bekend

Volkswagen presenteert de T-Roc. Deze gloednieuwe, ruime cross-over is verregaand te personaliseren, biedt een groot aantal innovatieve features, efficiënte motoren tot 140 kW/190 pk en geavanceerde veiligheidssystemen. De veelzijdige T-Roc is er met voorwiel- of vierwielaandrijving en combineert de robuustheid van een SUV met de wendbaarheid van een sportieve hatchback. Hij wordt vanaf begin december leverbaar.

In het modellengamma van Volkswagen staat de T-Roc onder de Tiguan. En net zoals die auto is de T-Roc gebaseerd op het modulaire MQB-platform van Volkswagen. De compacte cross-over meet 4,234 meter in lengte (25,2 centimeter korter dan de Tiguan), 1,819 meter in de breedte (zonder spiegels), is 1,573 meter hoog en heeft een wielbasis van 2,603 meter. Opvallend aan het ontwerp van de T-Roc is de korte overhang voor en achter (83,1 centimeter en 80 centimeter) en de grote spoorbreedte (1,546 meter voor en 1,541 meter achter).

Carrosserie in twee kleuren
Van voren is de T-Roc te herkennen aan zijn brede grille met geïntegreerde dubbele koplampen, die met LED-technologie zijn uitgerust op de topversies. Op de flanken van deze cross-over loopt een opvallende chroomstrip over de A-stijl naar achteren richting de C-stijl. Die laatste leunt naar voren, zoals bij een coupé. De T-Roc is leverbaar met een carrosserie in twee kleuren, waarbij het dak in een andere tint is uitgevoerd dan de carrosserie.

Active Info Display
Het interieur van de Volkswagen T-Roc zet in deze klasse nieuwe standaarden op het gebied van uitrusting, ergonomie en digitalisering. Zo is deze cross-over onder meer leverbaar met de nieuwste generatie Active Info Display (een volledig digitaal instrumentarium) en diverse infotainmentsystemen. Beide systemen zijn geoptimaliseerd voor een hele reeks online services, smartphone-apps en Volkswagen Car-Net. Het infotainmentsysteem met 8-inch touchscreen kan worden uitgebreid met App Connect, dat MirrorLink™, Apple CarPlay™ en Android Auto™ integreert. Ook biedt Volkswagen het Security & Service-pakket aan, met onder meer Emergency Service, Automatic Accident Notification en Roadside Assistance.

 

Riante binnenruimte
De T-Roc biedt volop ruimte aan vijf personen. De bestuurder en passagiers hebben een hoge zitpositie (voorin 57,2 centimeter boven het asfalt, achterin 61,8 centimeter). Achter de tweede zitrij kan 445 liter aan bagage worden meegenomen. Met de achterbank volledig weggevouwen stijgt het volume van de kofferbak zelfs naar 1.290 liter, waarmee de T-Roc één van de grootste bagageruimtes in zijn marktsegment heeft. Ter vergelijking, de kofferruimte van de Volkswagen Golf bedraagt 380 liter, en met een omgeklapte achterbank maximaal 1.270 liter.

Drie luxe lines
De Volkswagen T-Roc wordt in drie luxe lines leverbaar, waarbij de basisversie al standaard is voorzien van onder meer airconditioning, LED-achterlichten, LED-dagrijverlichting, een infotainmentsysteem inclusief radio en rijassistenten zoals City Emergency Braking en voetgangersherkenning, Lane Assist en een vervolgongeval reductiesysteem. De T-Roc biedt volop mogelijkheden om zowel het in- als exterieur te personaliseren. Volkswagen biedt meerdere styling-thema’s aan, qua uitrusting uiteenlopend met de nadruk op stijlvolle of juist sportieve accenten.

Zuinige turbomotoren
Net als de grotere Tiguan wordt ook de T-Roc leverbaar met een reeks zuinige en krachtige TSI-benzinemotoren en TDI-diesels met vermogens die variëren van 85 kW/115 pk tot 140 kW/190 pk. Een aantal motoriseringen is leverbaar met een DSG-automaat. De topversies zijn standaard uitgerust met 4MOTION-vierwielaandrijving en DSG-automaat.

Assistentiesystemen
Bijzonder in zijn klasse is dat de Volkswagen T-Roc leverbaar is met een uitzonderlijk grote hoeveelheid assistentiesystemen. Zo is er onder meer Adaptive Chassis Control (DCC), dat het mogelijk maakt om de rijeigenschappen van de T-Roc nog sportiever of juist comfortabeler te maken. Andere opvallende zaken zijn de elektrisch bedienbare kofferklep, Keyless Access, een verwarmd stuurwiel en een panoramadak dat 87 centimeter breed en 1,364 meter lang is en daarmee het grootste in zijn klasse. Daarnaast is er Dynamic Cruise Control leverbaar, evenals verkeerstekenherkenning, Lane Assist, Front Assist, een Blind Spot Monitor, Park Assist, Traffic Jam Assist, Driver Alert en een achteruitrijcamera.

Marktintroductie
De Volkswagen T-Roc is vanaf begin december 2017 in Nederland leverbaar. De prijzen en specificaties worden in aanloop naar de introductie bekendgemaakt. Geïnteresseerden kunnen zich alvast inschrijven op de speciale T-Roc website om op de hoogte te blijven van het nieuws over deze nieuwe cross-over van Volkswagen.

 

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.

Nieuw design en geavanceerde technologie voor Volkswagen Golf Sportsvan

 
  • Nieuwe motoren, nieuw design en innovatieve technologie voor extra ruime Golf
  • Debuut op de IAA in Frankfurt, leverbaar in Nederland vanaf medio november

Volkswagen introduceert op de IAA in Frankfurt de vernieuwde Golf Sportsvan. Deze multifunctionele en extra ruime Golf heeft niet alleen een aangescherpt design, maar ook een rijkere uitrusting met nieuwe assistentiesystemen en de nieuwste generatie infotainmentsystemen. Daarnaast debuteren drie nieuwe TSI-benzinemotoren in het veelzijdige model. De Golf Sportsvan behoudt de vele ijzersterke pluspunten van de Golf, inclusief de extra ruimte en het gebruiksgemak.

De vernieuwde Golf Sportsvan valt op door een verder verfijnd, krachtig design. Nieuw zijn onder meer de voor- en achterbumper, LED-dagrijverlichting of full LED-hoofdverlichting in plaats van xenon-verlichting. De Golf Sportsvan is leverbaar met vijf nieuwe lichtmetalen velgdesigns (16, 17 en 18 inch) en is verkrijgbaar in een aantal nieuwe kleuren, waaronder Cranberry Red. Het interieur van de vernieuwde Sportsvan is voorzien van nieuwe bekledingsmaterialen in stof en leer en nieuwe afwerkingsdetails.

Innovatief
Net als de Golf is de Golf Sportsvan uitgerust met een groot aantal innovaties. Zo is het model leverbaar met het geavanceerde infotainmentsysteem ‘Discover Pro’ met gebarenbediening. Met de VW Media Control app en een WLAN-hotspot wordt een tablet of smartphone de afstandsbediening voor het ‘Discover Media’ of ‘Discover Pro’ systeem van de Golf Sportsvan. Volkswagen biedt in de vernieuwde Golf Sportsvan nu ook het Car Net ‘Security & Service’-pakket aan. Dit systeem ondersteunt de berijder als een soort personal assistant onder meer met functies als serviceplanning, automatische ongevallenmelding of pechhulp.

Ook op het gebied van assistentiesystemen treedt de Sportsvan in de voetsporen van de recent vernieuwde Golf. Hij is standaard onder meer voorzien van innovatieve, veiligheidsverhogende voorzieningen, zoals de nieuwe voetgangerherkenning - onderdeel van het Front Assist en City Emergency Braking. De nieuwe Golf Sportsvan wordt leverbaar met ondermeer de File Assistent - dat filerijden en stop-and-go verkeer tot 60 km/u comfortabeler en veiliger maakt -, de nieuwste versie van Park Assist, het proactieve inzittenden-beschermingssysteem PreCrash en Trailer Assist, dat achteruitrijden met aanhangers vereenvoudigt.

Hightech motoren
De nieuwe Golf Sportsvan wordt leverbaar met verschillende hightech TSI-benzinemotoren en efficiënte dieselmotoren. De sterkste TSI-benzinemotoren zijn voorzien van Active Cylinder Management, waarbij twee van de vier cilinders worden uitgeschakeld als de bestuurder met een constante snelheid rijdt. Deze innovatieve technologie helpt brandstof te besparen en de uitstoot verder te verminderen.

De vernieuwde Volkswagen Golf Sportsvan debuteert op de IAA, die van 12 tot en met 24 september in Frankfurt wordt gehouden. Volkswagen start medio november met de levering in Nederland. De prijzen en specificaties worden in aanloop naar de introductie bekendgemaakt.

 

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.

Volkswagen komt met nieuwe Microbus

 
  • Productieplannen aangekondigd op Concours d’Elegance Pebble Beach in Californië
  • Nieuwe elektrische Microbus wordt gebaseerd op I.D. BUZZ concept en voegt nieuw hoofdstuk toe aan zeventig jaar Volkswagen Microbus-geschiedenis
  • Dr. Herbert Diess: “Deze elektrische auto zal het klassieke Microbus-gevoel naar de toekomst brengen”



Volkswagen heeft bevestigd een productieversie van de Volkswagen I.D. BUZZ op de markt te gaan brengen. De beslissing om het elektrische studiemodel verder te ontwikkelen, werd aangekondigd op het Concours d’Elegance Pebble Beach in Californië. “Deze nieuwe auto wordt een belangrijk onderdeel van Volkswagen’s elektro-offensief en zal het klassieke Microbus-gevoel naar de toekomst brengen”, zei dr. Herbert Diess, algemeen directeur van Volkswagen.

“Na de presentatie van de I.D. BUZZ op de autoshows in Detroit en Genève, kregen we veel reacties van klanten, waarin ze zeiden: ‘bouw deze auto alstublieft!’”, vertelde Diess in Pebble Beach. De productieversie ervan komt in 2022 op de markt, na de introductie van een compact vierdeurs I.D.-model. De belangrijkste markten voor de I.D. BUZZ, en voor de gehele I.D.-reeks, zijn Noord-Amerika, Europa en China.

Net zoals de concept car zal ook de productievariant van de I.D. BUZZ een elektrische auto zijn, waarvan de batterijen in de wagenvloer zijn weggewerkt. De aandrijflijn neemt weinig ruimte in, dus is het mogelijk om de voor- en achteras heel ver uit elkaar te zetten. Hierdoor is de wielbasis lang, zijn de overhangen klein en kan de interieurruimte worden gemaximaliseerd.

Niet alleen voor passagiers, maar ook voor vracht, want er komt een bestelbusversie van de I.D. BUZZ. “Het is een ideaal concept voor een bestelbus, zeker voor in de binnensteden”, aldus dr. Eckhard Scholz, algemeen directeur van Volkswagen Commercial Vehicles. “De I.D. BUZZ Cargo is zeer geschikt voor schoon distributieverkeer en zal een semiautonoom voertuig worden van de categorie Level 3.”

Het studiemodel I.D. BUZZ is 4,942 meter lang, 1,976 meter breed en 1,963 meter hoog. De auto die uiteindelijk in productie gaat, zal gebruikmaken van een nieuwe bodemarchitectuur die is ontwikkeld voor elektrische voertuigen. Daarbij leent hij veel designelementen van de concept car. De I.D. BUZZ krijgt een variabele stoelindeling, interactieve connectiviteit en een groot aantal autonome rijfuncties. Hij is onderdeel van Volkswagens Strategy 2025, die voorziet in de verregaande uitbreiding van het aantal elektrische Volkswagen-modellen. Tegen 2025 moeten dat er meer dan dertig zijn.