Bel direct: 0235714565 

Volkswagen T-Cross standaard met ‘Pedestrian Monitoring’

 

 
  • Nieuwe compacte SUV van Volkswagen direct een van de veiligste in zijn klasse
  • City Emergency Braking en Pedestrian Monitoring standaard op elke T-Cross

De nieuwe Volkswagen T-Cross is de eerste compacte SUV die standaard City Emergency Braking System met Pedestrian Monitoring krijgt. Mede dankzij deze en tal van andere geavanceerde rijassistenten wordt de T-Cross, die volgende week zijn wereldpremière beleeft, één van de veiligste auto’s in deze klasse.

De Volkswagen T-Cross - die in het voorjaar van 2019 op de markt komt - voltooit het SUV-aanbod van Volkswagen aan de onderkant van het programma, dus onder de T-Roc. De compacte SUV presteert uitstekend in botsproeven en heeft een groot aantal elektronische rijassistenten aan boord.

De T-Cross is standaard uitgerust met Lane Assist, Front Assist, City Emergency Braking System én Pedestrian Monitoring. Daarbovenop wordt deze compacte SUV leverbaar met een Blind Spot Sensor (waarschuwt voor voertuigen in de dode hoek), Adaptive Cruise Control (gebruikt radar om automatisch te remmen en accelereren) en de proactieve inzittendenbescherming (sluit de ramen en het panoramadak, spant de gordels aan en verhoogt de remdruk bij een dreigende aanrijding).

De onthulling van de Volkswagen T-Cross is op 25 oktober live te volgen op de Volkswagen Newsroom. Geïnteresseerden die op de hoogte willen blijven van al het nieuws rond deze compacte SUV, kunnen zich inschrijven ophttps://www.volkswagen.nl/t-cross.

 
 

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.

Volkswagen en Microsoft werken samen aan automotive cloudplatform

 

 
  • Volkswagen kiest Microsoft Azure als basis voor digitale cloudservices
  • Volkswagen transformeert van autofabrikant naar mobiliteitprovider

Volkswagen en Microsoft werken samen aan de Volkswagen Automotive Cloud. Die gaat worden gebruikt voor alle toekomstige digitale diensten van Volkswagen en wordt één van de grootste clouds in de auto-industrie. Met Microsoft als strategische partner neemt Volkswagen AG een belangrijke stap in zijn transformatie van autofabrikant naar mobiliteitprovider, met een vloot ‘connected’ voertuigen en het digitale ecosysteem Volkswagen We.

Vanaf 2020 rollen er meer dan 5 miljoen Volkswagens per jaar van de band die volledig zijn verbonden met de cloud en deel uitmaken van het internet der dingen. De nieuwe samenwerking combineert de wereldwijde cloudexpertise van Microsoft met de ervaring van Volkswagen als één van de grootste autofabrikanten. Samen gaan de bedrijven werken aan de technologische basis voor een omvangrijk cloudplatform voor de auto-industrie.

In de toekomst gaan alle in-car services van Volkswagen – en ook die van de andere merken binnen de Volkswagen Group (onder de noemer One Digital Platform) – gebruikmaken van Microsoft’s Azure-platform en Azure IoT Edge. De Volkswagen Automotive Cloud zorgt voor een optimale verbinding tussen voertuigen, de cloud en klantgerichte services zoals het digitale Volkswagen We-ecosysteem.

Onderdeel van de samenwerking is de bouw van een nieuw ontwikkelingscentrum van Volkswagen nabij het hoofdkwartier van Microsoft in de Amerikaanse staat Washington. Microsoft gaat ondersteuning bieden bij het opzetten van de locatie en Volkswagen onder meer helpen met human resource management en consulting. Naar verwachting werken er in de nabije toekomst zo’n 300 technici in het kantoor.

 
 

Volkswagen I.D. R Pikes Peak: boordevol vooruitstrevende aerodynamica

 
  • I.D. R Pikes Peak genereert meer downforce dan zijn eigen gewicht
  • Bij racen op grote hoogte leidt ijle lucht tot minder downforce
  • Open reglement biedt volop mogelijkheden voor optimale aerodynamica

De I.D. R Pikes Peak, de elektrische racewagen van Volkswagen die op 24 juni aan de start komt bij de Pikes Peak International Hill Climb in Colorado Springs, is ontwikkeld voor extreme omstandigheden. De start van de fameuze heuvelklim vindt plaats op een hoogte van bijna 2.900 meter en de finish bevindt zich op 4.300 meter boven zeeniveau. Dat betekent: lage luchtdruk. Het open reglement van de heuvelklim bood de technici van Volkswagen echter volop ruimte bij de ontwikkeling van chassis en achtervleugel.

De heuvelklim van Pikes Peak is 19,99 km lang. De I.D. R Pikes Peak haalt hier een relatief lage topsnelheid van circa 240 km/u. De uitdaging zit hem vooral in hoge bochtsnelheden. De auto is dan ook ontwikkeld om maximale downforce te genereren, zonder daarbij te veel luchtweerstand te veroorzaken. Het opvallendste element is de achtervleugel. De lucht op Pikes Peak is 35 procent ijler dan op zeeniveau. Dat resulteert ook in 35 procent minder downforce. Dit verklaart de enorme afmetingen van de vleugel. Bijzonder detail: vooral dankzij deze vleugel genereert de I.D. R Pikes Peak meer neerwaartse druk dan zijn eigen gewicht.

Aerodynamica uit de printer

Veel nieuwe componenten, zo’n tweeduizend in totaal, zijn vervaardigd met een 3D printer. Dit heeft veel tijdsbesparing opgeleverd. In aerodynamisch opzicht heeft de I.D. R Pikes Peak bovendien extra voordelen: de twee elektromotoren (totaal vermogen 500 kW/680 pk) hoeven niet zo intensief gekoeld te worden en in tegenstelling tot een verbrandingsmotoren hebben ze geen lucht nodig. Stroomlijnverstorende onderdelen als luchtinlaten zijn dus niet nodig.

Testen: windtunnel en computersimulaties

Om de aerodynamische efficiency te testen, heeft Volkswagen gebruikgemaakt van windtunneltests met 1:2 schaalmodellen én van computersimulaties, vooral omdat ijle lucht niet is na te bootsen is in een windtunnel. Eind mei staat de eerste test op de echte Pikes Peak-route op het programma. Het uiteindelijke doel is om op 24 juni tijdens de officiële race het bestaande record voor elektrisch aangedreven prototypes te verbreken. Nu staat dat nog op 8.57,118 minuten. De I.D. R Pikes Peak wordt op 24 juni bestuurd door Romain Dumas.

 
 

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.

Volkswagen presenteert de Golf GTI TCR

 

 
  • Speciale straatversie van Golf GTI-racewagen met 213 kW/290 pk, zeventraps DSG en sperdifferentieel
  • Snelste Golf ooit, topsnelheid zonder begrenzer op 264 km/u

De Volkswagen Golf GTI TCR is geïnspireerd op de racewagen met dezelfde naam die al twee keer de internationale TCR-raceserie won. Hij is vandaag onthuld tijdens het GTI Treffen in het Oostenrijkse Reifnitz am Wörthersee, waar ieder jaar de grootste Volkswagen-meeting ter wereld wordt gehouden. De Golf GTI TCR komt eind dit jaar op de markt.

Voor de aandrijving van de Golf GTI TCR zorgt een 2,0 liter turbomotor met 213 kW/290 pk (tussen 5.000 en 6.800 tpm) en een maximumkoppel van 370 Nm (tussen 1.600 en 4.300 tpm). Die aandrijfkrachten worden naar de voorwielen geleidt via een zeventraps DSG-automaat met dubbele koppeling en een sperdifferentieel. De topsnelheid van Volkswagens krachtigste GTI ligt op 250 km/u, maar het is ook mogelijk om de elektronische begrenzer te laten verwijderen. De Golf GTI TCR loopt dan 264 km/u en pakt zo niet alleen de titel van snelste straatlegale Volkswagen, maar kan ook de 275 kW/350 pk sterke Golf GTI TCR-racewagen bijbenen.

Snelste Golf ooit

De snelste Volkswagen Golf ooit heeft – net als de Golf R – twee extra radiateurs in de neus voor een betere koeling van de motor. Hij staat af-fabriek op grote 18 inch lichtmetalen velgen in Belvedere-design, maar er zijn ook 19 inch exemplaren beschikbaar. Daarachter gaan geperforeerde remschijven schuil met speciale remklauwen en –blokken die garant staan voor een optimale vertraging, ook op het circuit. 

De Golf GTI TCR wordt leverbaar met het titanium uitlaatsysteem van Akrapovič, dat tot nu toe alleen beschikbaar was voor de vierwielaangedreven Golf R. Op de vooras is altijd het sperdifferentieel van de Golf GTI Performance gemonteerd. Dat zorgt voor meer tractie en een nog beter weggedrag in snelle bochten. De gasrespons, stuurbekrachtiging en DSG-transmissie zijn in te stellen op Eco, Normal, Sport en Individual. Wie opteert voor het Dynamic Chassis Control kan ook de instellingen van het onderstel veranderen van Normal naar Comfort of Sport.

Volkswagen heeft voor de Golf GTI TCR een special kleur ontwikkeld: Pure Grey. De hot hatch is natuurlijk ook te krijgen in traditionele GTI-tinten als Pure White, Tornado Red, Deep Black Pearl Effect en Oryx White Pearl Effect. Alleen als er gekozen wordt voor Pure Grey, Pure White of Tornado Red kan het dak van de Golf GTI TCR worden uitgevoerd in contrasterend zwart. De sportstoelen in het interieur van de Volkswagen zijn bekleed met een speciale combinatie van microvezel en stof. Het hart van de stoelen is in Flash Red uitgevoerd, wat past bij de stiksels op het met leer bekleed sportstuur, de veiligheidsgordels en de pookknop. 

De Golf GTI TCR komt eind 2018 op de markt. De Nederlandse specificaties, prijzen en timings worden in aanloop naar de marktintroductie bekend gemaakt.

 
 

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.